Trendy v účetnictví 2020

trendy

Vytěžování dat z faktur

Úspora peněz i času bude značně ovlivňovat fungování firem v letošním roce – šetřit se bude všude, kde to půjde. Díky vyčítání dat z faktur můžete ušetřit čas na zadávání dokladů až o 70%. Vytěžování nebo vyčítání dokladů už dávno není výsadou jen velké čtyřky nebo obrovských firem. Díky firmám jako je například Rossum Czech Republic je tato technologie finančně dostupná i malým firmám nebo podnikatelům.

 

Efektivita

Nastavte si s každým klientem míru významnosti částek v reportingu. Vážně musíte trávit dvě hodiny na rozúčtování faktury položkově a rozpadem na halíř – nestačí klientovi rozpustit třeba částku na jednu dvanáctinu do každého měsíce? Pohledávky/závazky samozřejmě musí sedět na korunu, ale je potřeba z e-shopu účtovat každou fakturu zvlášť, když jsou všechny hrazené kartou předem – nestačí doklady pod 10 tis. Kč zaúčtovat jednou částkou? Odpovězte si sami nebo spíš, zeptejte se klienta, jestli těch deset halířů rozdíl, stojí za dvě hodiny, které zaplatí vám.

 

Hledání řešení

Většina klientů k nám přechází, protože: „S tou účetní se nedá na ničem domluvit, já ten doklad prostě nemám, tak proč mi to posílá už po desáté?“ Trávíte hromadu času na tom, že klienta pořád na něco upozorňujete, otáčíte mu ty stejné přehledy nejasných plateb pořád dokola? Nedokážete třeba předávání dokladů nastavit jinak? Nebo nemůžete mu říct, že nejasné platby po dvou měsících odúčtováváte na 513 a když čistě náhodou doklad objeví za půl roku, že ho z té 513 zase vytáhnete? Mějte vše v pořádku, informujte klienty o nedostatcích, ale pokud se některé problémy opakují, přijďte s řešením. To poslední, co by totiž klienti chtěli řešit, je shánět doklad za 345 Kč za oběd.

„5 trendů, které z Vás udělají ještě lepší účetní!“

Využití moderních technologií – digitalizace, automatizace

I když většina z nás do poslední chvíle doufá, že to nutné nebude, tak je – moderní technologie musíte začít využívat. Všichni jsme zahlceni informacemi, e-maily, notifikacemi a nikdo nechce dělat nic navíc. Klient nechce hledat v e-mailu, kdy jste mu poslali přehled závazků a kalkulaci daně. On chce sedět v bance na jednání o čerpání nového úvěru, otevřít složku v počítači nebo ještě lépe v jeho nejnovějším iPhone a výkazy v PDF svému osobnímu bankéři teď hned ukázat. Vzdělávejte se v tomto oboru, učte se od svých kolegů, dětí, synovců nebo si zajděte na seminář o novinkách ze světa IT.

 

Porozumění

To je to, co u vás klienti budou vyhledávat ještě víc. Pochopení pro své potřeby, pro svůj business, pro své zaměstnance. Snahu jim pomoct, když půjde do tuhého, hledat neustále nová a lepší řešení, být stále trpěliví a ohleduplní vůči jejich zaměstnancům. Naučit je číst ve finančních výkazech, pokud mají svou první firmu a výkazy viděli naposledy na vysoké. Lidský přístup je spojení, které máme 100 % všichni na svých www stránkách, ale sáhněte si do svědomí – opravdu vždy děláte to nejlepší pro klienta, nebo ten úkol občas chcete jen přehodit na druhou stranu barikády?

 

Rok 2020 bude tedy ve znamení moderních technologií, ale také ve znamení budování a utužování vztahů. Asi těžko totiž někdo z nás drží v ruce super tajnou konkurenční výhodu – výjimečný vztah s klientem je to, co vám zajistí jeho věrnost a může přinést nový business v podobě referenčního kontaktu.