Jak profitovat a udržet se v době krize?

25_krize

1) Udržte kvalitní zaměstnance
Co se týká Vašich zaměstnanců, vyplaťte jim mzdy, které jim náleží a následně můžete požádat v rámci programu ANTIVIRUS o jejich kompenzaci (detail podmínek naleznete v odkazu https://covid19.tibiq.cz/l/program-antivirus-kurzarbeit/).

Nezapomeňte však, že nezbytnou podmínkou je právě vyplacení mezd zaměstnancům. Pokud máte nárok na kompenzaci mzdových nákladů a věříte, že se Váš business znovu rozjede, držte si své kvalitní zaměstnance v přátelském prostředí, aby se těšili na návrat. Zaměstnanci, u kterých váháte s přínosem a zapáleností, nechte najít novou příležitost, kde využijí svůj skutečný potenciál. Nezapomeňte, že trh práce teď bude mít opět co nabídnout.

2) Balancujte své cash flow
V případě, kdy potřebujete krátkodobě vybalancovat cashflow, máte možnost odložit platby daní, evidenci EET, platby nájemného a splátky úvěrů nebo případně můžete zažádat o COVID úvěr od ČMRZB. Detail a pravidla všech aktuálních možností v odkazu https://covid19.tibiq.cz/.

U odkladu všech povinností, prosím POZOR, zpravidla se nejedná o prominutí, ale pouze o odklad, který bude splatný v roce 2020, myslete i na budoucnost. Pokud se ve Vašem případě jedná pouze o dočasný výpadek tržeb, tedy jste si jistí, že s pominutím opatření se tržby zase vrátí a získáte tím zdroje na splácení úvěrů, daní, nájmů, neváhejte těchto výhod využít.

„6 tipů, jak zvládnout probíhající krizi“

3) Naučte se efektivně plánovat
Štěstí přeje připraveným. Sestavte plán svého businessu na následující měsíce v pesimistické i optimistické variantě. Díky plánu budete připraveni a v době krize se budete rychle a efektivně rozhodovat a s lehkostí udržíte svůj business i v těžkých časech.

4) Buďte moderní a investujte do automatizace
Pojďte naproti příležitosti a úspoře. V době, kdy pro některé společnosti přišel přechod do elektronické podoby ze dne na den, je dnes relativně jednoduché nastavit automatizaci, digitalizaci nebo robotizaci procesů. Všechny tyto přístupy šetří náklady mzdové i operativní. Při rychlém propočtu zjistíte, že investice se vrátí třeba i za několik měsíců. Buďte moderní a inovativní.

5) Online kancelář
Ruku na srdce, jak jste zvládli jako tým práci z domova? Krátce se zamyslete, zda skutečně každý zaměstnanec, zejména ti kancelářští potřebují své samostatné místo v officu. Dále se zaměřte na digitální marketing, který je v této době nezbytný a možná přináší i barevnější a o něco rychlejší svět pro Vaše potenciální klienty. Mimochodem, nenajdete úspory i na této cestě např. zmenšení prostor pro Vaši kancelář nebo formě reklamy?

6) Pozitivní přístup
Každá krize přináší i novou příležitost. Podívejte na svůj business shora s nadhledem, zda nebyl čas něco změnit nebo zda se neobjevuje potenciál např. v podobě nového produktu, který čeká, až ho čapnete za pačesy. Bez pádů není úspěch. Never give up and go on 😊

 

Poradenství ve výše uvedených oblastech a dalších nabízíme v ThisOne. Neváhejte nás kontaktovat, přeci jen měníme svět účetnictví a vše kolem něj. Těšíme se na Vás.