
Robot, který hlídá limity pro povinný audit
V This One se neustále snažíme objevovat způsoby, jak usnadnit rutinní práci a uvolnit ruce našim kolegům, aby se mohli naplno věnovat klientům. Nejnovějším přírůstkem v našem digitálním týmu je RPA proces od Robotizuj To!, který automaticky kontroluje, zda se u konkrétní účetní jednotky neblíží či nedochází k překročení zákonných limitů pro povinný audit. Díky tomu můžeme včas reagovat, upozornit klienta a připravit potřebné kroky k zabránění či zvládnutí této situace. A kancelář ho přijala s velkým nadšením!
Jak robot pracuje?
RPA proces získává data přímo z účetního softwaru, stahuje výkazy a porovnává limity aktiv a obratu klienta s limity stanovenými podle §20 písmeno c) Zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví. Robot přitom nejen rozpozná, když účetní jednotka limity překročí, ale zaznamená i případy, kdy se jim blíží. Díky tomu můžeme reagovat dříve, než dojde k přímému překročení, a klienta na tuto možnost upozornit. Výsledky se automaticky ukládají do sdílené interní tabulky.
Co se stane, když robot zjistí možný audit?
Jakmile robot vyhodnotí, že je některý z limitů překročený, nebo je jeho dosažení velmi pravděpodobné, pošle navíc ještě e-mail s upozorněním na seniora a supervisora zodpovědného za daného klienta. Limit průměrného počtu zaměstnanců zatím kontrolujeme ručně, a to zejména v případech, kdy je překročen pouze jeden ukazatel.
Proč je to důležité?
Díky tomuto procesu máme vždy přesná a aktuální data o účetních jednotkách, a dokážeme tak klienta včas informovat o tom, že bude pravděpodobně potřebovat audit. Celý proces je zautomatizovaný, což šetří čas nejen našim kolegům, ale především klientům. Ti se mohou lépe připravit, vyhnout se zbytečným prodlevám a zaměřit se na své klíčové aktivity.
Neustálý vývoj a inovace
Tento RPA nástroj je jen jedním z mnoha procesů, které průběžně vyvíjíme a zdokonalujeme. Automatizace nám dává nám prostor věnovat se důležitým tématům, jako je strategické poradenství, hlubší analýza dat či přímá spolupráce s klienty. Věříme, že technologie má být naším pomocníkem a že každá rutina, kterou zvládne robot, nám otevírá nové příležitosti, jak se posunout dál. Díky RPA procesům tak můžeme nabídnout klientům efektivnější, rychlejší a spolehlivější služby, přičemž lidský faktor zůstává zásadní pro poskytování profesionálních rad a individuálního přístupu.
Náš nejnovější obsah můžete mít přehledně na jednom místě, stačí se přihlásit k odběru našich novinek na webu a nic vám neuteče.